Enkele post bekijken
Oud 15th December 2014, 22:12
g*elle.jansen g*elle.jansen is offline
Registered User

Deze resultaten verbazen me eigenlijk nog wel. Ik wist wel dat er nog gevallen waren waarin er erg genderafhankelijk beslist werd, maar niet dat dit eigenlijk nog heel actueel was. We kunnen misschien inderdaad wel zeggen dat er een verschil is bij onze ouders of grootouders en dat zij een invloed hebben op je keuze, maar eigenlijk zou het vooral JOUW keuze moeten zijn zonder invloed van anderen. Het is moeilijker gedaan dan gezegd, want een studierichting kiezen, brengt veel twijfel met zich mee. Vaak weten kinderen nog niet wie ze echt zijn en zijn ze volop in ontwikkeling als ze al een bepaalde richting moeten kiezen. Dit heeft dus ook al een invloed op de studiekeuze voor een hoger diploma.
Ook holebi's bijvoorbeeld zijn tegenwoordig veel meer aanvaard in onze maatschappij dan vroeger. Toch veroordelen we een man, vrouw te snel op basis van zijn/haar job. Ik vind dit niet correct. Iedereen zou zijn eigen keuze moeten kunnen maken zonder hiermee een hele heisa te creëren.
Ik merk wel dat er in de klas zelf ook nog vaak genderstereotypen aangemoedigd worden. Men gaat werken met bepaalde interesses of werkvormen voor meisjes en jongens. Ik vind dat men dit niet mag doen, maar realiseer me ook wel dat het niet altijd even gemakkelijk is om hiermee rekening te houden.
Met citaat antwoorden