13th December 2014, 22:30
|
Registered User
|
|
|
|
Sterre (1,5) blijft deels blind na aanval met schroevendraaier
Deurne - Sterre, het meisje van 18 maanden, dat maandag in Deurne aangevallen werd met een schroevendraaier, blijft zo goed als zeker blind aan een oog. Het is nog niet duidelijk om het kind ook hersenschade heeft opgelopen. Het kindje heeft intussen wel de afdeling intensieve zorgen kunnen verlaten.
De 52-jarige man, Jean K., werd aangehouden op verdenking van opzettelijke slagen en verwondingen met voorbedachtheid en met de verzwarende omstandigheid 'met een blijvende ongeschiktheid, volledig verlies van een orgaan of zware verminking tot gevolg'.
Het parket had de aanhouding van de man gevorderd op verdenking van poging tot moord, maar de onderzoeksrechter zwakte die kwalificatie dus ietwat af. Pas op het einde van het onderzoek zal echter een definitieve kwalificatie aan de feiten gegeven worden, benadrukt het parket.
De verdachte, die in de buurt van de winkel woonde maar het slachtoffertje of haar familie niet zou gekend hebben, was sinds 2008 op proef op vrije voeten na internering voor feiten van agressie. Sindsdien waren er geen nieuwe feiten of incidenten met de man meer gemeld. Er is een psychiatrisch deskundige aangesteld om hem te onderzoeken.
Maandag moet Jean K. opnieuw voor de raadkamer verschijnen.
Bron: GVA
Datum: 13/12/2014
Mijn mening: Ik vind het een goede zaak dat deze man is aangehouden en opnieuw voor de raadkamer moet verschijnen. Hij is een gevaar voor de maatschappij. Door deze persoon is een kind van 1,5 jaar voor de rest van haar leven verminkt en blind, dit zal haar voor de rest van haar leven blijven achtervolgen. Het is nog niet zeker of ze ook hersenschade heeft opgelopen. Ik hoop dat deze man een zware celstraf krijgt en zijn fouten inziet.
|