Enkele post bekijken
  #1  
Oud 12th December 2014, 14:15
Jorn.S*oops Jorn.S*oops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Test-Aankoop steunt protest tegen Telenet

Test-Aankoop steunt protest tegen Telenet

Consumentenorganisatie Test-Aankoop sluit zich aan bij de actie ‘Ik laat me niet pluimen’. ‘Ons lijkt het dat de provider misbruik maakt van het gebrek aan concurrentie op de telecommarkt’, aldus Telenet.

Vorige maand liet Telenet weten de tarieven voor de zogenaamde ‘triple play’ formules Whop en Whoppa met 2,99 euro per maand te verhogen. Het basispakket internet en tv wordt 1,99 euro duurder. Daarnaast stijgen de tarieven voor de huur van een decoder en van de verschillende aparte diensten.

Dat heeft voor een storm van protest gezorgd. Het meest opmerkelijke initiatief is de groep ‘Ik laat me niet pluimen’, waarbij zich al 70.000 ontevreden klanten hebben aangesloten.

Test-Aankoop geeft hen nu gelijk. ‘Wij bundelen de krachten met deze actiegroep om de provider onder druk te zetten en op andere ideeën te brengen.’ De organisatie verwijst ook naar de vraag van 20.000 klanten om een groepsaankoop op te zetten en zo samen naar een goedkopere provider over te stappen.

Nog wijst Test-Aankoop erop dat Telenet sowieso een van de duurdere opties is. ‘Het bedrijf komt in onze tests telkens al uit de bus als één van de duurdere operatoren, vooral voor consumenten met een laag en een gemiddeld verbruik. Het basispakket voor triple play wordt maar liefst 30 euro per maand duurder dan de goedkoopste formule op de markt.’

In eerste instantie kondigt Test-Aankoop aan consumenten beter te willen informeren over een overstap, en de petitie verder te promoten. De komende weken worden nog ‘verdere acties’ opgestart.

Bron: De Standaard, 12/12/14, http://www.standaard.be/cnt/dmf20141212_01425726

Eigen mening: Ik kan de telenet-abonnees zeker begrijpen. Telenet behoort tot de duurdere providers, wanneer er dan een verhoging komt van de prijzen is dit voor de abonnees zeker niet prettig. Klanten met een hoog verbruik hebben misschien niet te klagen, maar ook de lage verbruikers zitten nu bij een dure provider. Telenet zelf wil wel gesprekken starten om te kijken wat er gedaan kan worden. Ik denk persoonlijk dat ze meer formules moeten aanbieden. De grote verbruikers zullen zich er waarschijnlijk bij moeten neerleggen dat er een verhoging komt voor hun prijs, maar de lage verbruikers hebben meer mogelijkheden om hun prijs te drukken. Toch vrees ik dat er niet meteen oplossingen op tafel zullen komen. Zoals Telenet al heeft laten weten willen ze investeren in nog sneller internet, wat voor iedereen wel meegenomen is. Hiervoor zal een bijdrage geleverd moeten worden door de klanten.
Met citaat antwoorden