Enkele post bekijken
Oud 12th December 2014, 00:55
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User

Ik ben op zich wel voor het legaliseren van cannabis maar er moet fel genuanceerd worden. Ik vind niet dat zomaar iedereen cannabis moet kunnen krijgen. Medische redenen, daar moeten geen discussies meer over zijn naar mijn mening. Mensen met spierziekten etc zouden dit moeten kunnen verkrijgen om de pijn draaglijker te maken.

Aan de andere kant... ik heb in mijn tienerjaren heel wat vrienden gehad van wat oudere leeftijd die dagelijks cannabis rookten. Ik praat dit niet goed, absoluut niet. Wél heb ik toen gezien dat ze zonder cannabis naar de alcohol grepen om hun problemen te vergeten. Alcohol, vind ik, schaadt jezelf meer en de mensen rondom je. Het maakt van die personen totaal andere mensen.

Ik vind dit een heel moeilijke kwestie. Je zou kunnen zeggen dat het op doktersvoorschrift moet zijn, maar dan krijg je dezelfde situatie als met de doktersbriefjes voor de laatste dag voor de schoolvakanties. Mensen die hun huisdokter goed genoeg kennen, krijgen vaak sneller een voorschrift.

Ik ben in elk geval heel benieuwd óf men ooit tot een consensus komt en wat die dan gaat zijn.
Met citaat antwoorden