Enkele post bekijken
Oud 11th December 2014, 20:49
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Superbacteriën in de maak

Net zoals Shanty denk ik dat de superbacteriën niet te onderschatten zijn. Doordat mensen voor het minste ongemak antibiotica gebruiken zullen er steeds meer resistente bacteriën voorkomen. Bacteriën zijn levende wezens, dit wil zeggen dat ze kunnen muteren. Ze kunnen zich aanpassen aan veranderende levensomstandigheden. Als ze steeds bestreden worden door antibiotica zullen ze manieren zoeken om zich hiertegen te weren. Dit zorgt ervoor dat ze resistent worden voor antibiotica.
Langs de andere kant geloof ik ook dat de mens de wereld aan't verwoesten is. Er zijn te veel mensen en de wereld kan dit niet aan. De wereld kan het aantal mensen niet dragen. De natuur laat het al merken door natuurrampen, maar naar de toekomst toe ook door epidemieën. We wonen met te veel mensen op een te kleine plaats, hierdoor worden we sneller ziek. Bacteriën moeten niet veel moeite doen om mensen te besmetten en hoe dichter we bij elkaar wonen, hoe sneller de bacteriën zich kunnen verspreiden over verschillende mensen. Het is in mijn ogen een manier waarop de natuur zegt dat de populatie mensen teruggedrongen moet worden.
Met citaat antwoorden