Onderwerp: Bullshitpolitiek
Enkele post bekijken
Oud 11th December 2014, 08:51
w*nnesvanbavel w*nnesvanbavel is offline
Wannes Van Bavel

Voor PAV actua moeten wij de actualiteit een beetje volgen. En het is inderdaad opvallend hoe vaak het thema politiek dezer dagen in de verschillende nieuwsbulletins voorkomt. En zoals de schrijver van de blog zegt gaat het hierbij niet enkel om de oppositie of niet enkel om de zittende regering maar over de beide kanten. Ik vraag mij soms wel eens af of er daar geen mensen bijzitten die zo een beetje neigen naar de 2 kanten van het verhaal. Ik ben geen lid van een partij en heb ook geen super uitgesproken mening over die of die partij. Maar is nu iedereen die daar zit of rechts, of links, of centrum-rechts of...? Ik begrijp wel wat de achtergrond is achter de ideeën van centrum-rechts maar er zijn toch ook zaken waar de centrum-linkse partijen volgens mij een sterker standpunt in hebben. Waarom kunnen politici daar nu eens niet door kijken en gewoonweg zeggen: ja, daar hebben jullie gelijk. Misschien dat we het beter zo eens proberen. Zou dat allemaal zijn om geen gezichtsverlies te lijden naar hun partijgenoten of achterban toe? Ik zou dat persoonlijk als kiezer wel kunnen appreciëren dat er eindelijk eens iemand zoiets zou zeggen.
Vaak denk ik op school: wat een kleine kinderen zitten hier toch soms bijeen. Maar als ik dan naar het nieuws kijk dan begrijp ik de kinderlijke reacties op school weer wat beter. Want hetgeen je ziet op het nieuws gaat gewoonweg nog een stuk verder en dit zijn toch de mensen die ervoor moeten zorgen dat België terug op de wereldkaart komt te staan, dit zijn toch de mensen die ervoor moeten zorgen dat onze economie terug de broodnodige impulsen krijgt en dit zijn toch de mensen die bepalen hoe het leven van onze kinderen er ooit gaat uitzien. Dus nee, op heel veel begrip kunnen ze van mij niet meer rekenen...
Met citaat antwoorden