![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
10th December 2014, 19:52
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind dat cannabis gelegaliseerd moet worden voor medische doeleinden. Als je er mensen mee kan helpen, vind ik niet dat we dit moeten blijven verbieden. Cannabis legaliseren in het algemeen, dat is dan weer een ander verhaal.
Er is al een tijdje een discussie aan de gang tussen verschillende sociologen. De ene groep zegt dat als we cannabis legaliseren in het hele land (niet alleen medisch), we er veel mee gaan experimenteren en het voor velen fatale gevolgen kan hebben.
Een andere groep zegt dat dit niet zal gebeuren. Zij denken dat als we het legaliseren er juist minder mensen gebruik van gaan maken. Dit omdat het dan niet meer spannend is om te doen (omdat het dan niet bij wet verboden is). Zij zijn dan ook voorstander van dit voorstel.
Ikzelf ben tegenstander. Ik denk dat als we het gaan legaliseren op algemeen niveau, het gebruik van cannabis wel gaat verminderen. Ik vrees echter wel dat het gebruik van andere (zwaardere drugs) dan gaat toenemen. Mensen gaan volgens mij na het occasioneel gebruik van cannabis overschakelen op zwaardere illegale drugs voor het spannendere gevoel. Dit heeft uiteraard nog ergere gevolgen. Daarom wil ik niet dat het wordt gelegaliseerd.
|