Enkele post bekijken
Oud 9th December 2014, 19:39
I*ngborg.keynen I*ngborg.keynen is offline
Registered User

onderneem actie!

Schrijnend, niet? eigenlijk erg dat wij geen aandacht meer besteden aan mensen die het minder goed hebben dan ons. Wij kijken enkel nog maar naar boven en willen steeds meer en meer. Pas op, ik betrap mezelf er ook wel op dat wanneer ik een zwerver zie denk van ‘ga eens op een ander bedelen’. Ik denk dat ons zelfbeeld en ons denkbeeld het niet wil toelaten om te denken aan de mensen die het veel moeilijker en slechter hebben. We zijn alleen maar met onszelf bezig.

Tot… tot er grote namen en camer’s bij betrokken worden. Dan luistert iedereen. Denk maar an films als ‘Slumdog millionaire’ of ’12 years a slave’. Deze acteurs komen zelf uit die arme buurten, niemand had aandacht voor hen of bracht nog maar een greintje respect voor hen op, totdat ze plotsklaps wereldberoemd werden en awards begonnen te winnen. Iedereen wil nu net als hen zijn.

Ik denk dat het in onze samenleving belangrijk wordt dat de naastenliefde weer groeit onder de mensen. Heb eens aandacht voor de mensen die het minder hebben dan jullie. Ga bijvoorbeeld een voedsel uitdelen aan daklozen in Brussel tijdens deze strenge winter. Daar pas merk je dat deze mensen, ook maar gewoon mensen zijn met hun eigen verhaal. Een verhaal dat ze kwijt willen, in ruil voor een paar minuutjes aandacht en een lekker warme kop koffie.
Met citaat antwoorden