Enkele post bekijken
Oud 9th December 2014, 14:51
c*rl.proost c*rl.proost is offline
Registered User

Persoonlijk heb ik toch enige moeite met zo'n maatregel. Er rijden inderdaad heel veel mensen rond in een dieselwagen. De vraag is waarom. Waarom rijden er zoveel mensen in een dieselwagen?
Het antwoord werd hieronder reeds gegeven: het is gewoon veel goedkoper!

En dat is nu net de oorzaak van het probleem. Diesel is veel schadelijker qua emissies dan benzine. Het lijkt mij dan ook logisch om diesel en benzine op een gelijke prijs te brengen. Eigenlijk zou benzine zelfs goedkoper moeten zijn dan diesel, vermits benzinewagens meer verbruiken.

Op deze manier zullen de mensen uit zichzelf wel overschakelen naar benzinewagens. Dan kan men pas de dieselwagens verbannen. En daarna kan men de milieunormen elke keer strenger maken, maar dit zal in stappen moeten gebeuren.
Men kan niet zomaar zeggen dat alle mensen met een dieselwagen eventjes pech hebben, men moet een ander, goedkoop alternatief aanbieden.

In onze huidige maatschappij kan je een auto niet wegdenken, zolang dit het geval is, moet je hem betaalbaar houden voor iedereen.

Ik hoop dat men op langere termijn het openbaar vervoer overal (in Parijs, maar ook bij ons) op een manier kan uitbouwen, zodat het goedkoper en even snel is, als de wagen.
Met citaat antwoorden