9th December 2014, 12:51
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Ravels
Posts: 65
|
|
Na staking volgt drukste ochtendspits in Vlaanderen dit najaar
Na staking volgt drukste ochtendspits in Vlaanderen dit najaar
Het hoge aantal filekilometers van dinsdag is vooral te wijten aan de provinciale actiedag van maandag.
"Zonder noemenswaardige incidenten is dinsdag, met ruim 270 km file op de Vlaamse wegen, de ochtendspits de drukste van dit najaar", zegt Hajo Beeckman van het Vlaams Verkeerscentrum.
Het was al heel vroeg dinsdagochtend aanschuiven. "Om 6.45 uur moesten mensen vanuit het oosten van het land al een uur aanschuiven naar Brussel", zegt Beeckman. In heel België stond zowat 350 km file.
Het hoge aantal filekilometers wijt Beeckman vooral aan de provinciale actiedag van gisteren/maandag. Daarnaast zorgde ook regen, vooral in het westen, voor wat problemen op de weg.
Drukste ochtendspits van het jaar in Nederland
"Elke keer na een treinstaking zien we de dag erop meer file. Bovendien zijn een aantal wegen geblokkeerd geweest. Daardoor is er extra veel bevoorrading, bijvoorbeeld van Brucargo, onderweg. Vooral rond Brussel verliep het verkeer natuurlijk moeilijk."
Intussen kende Nederland met 400 kilometer langzaam rijdend en stilstaand verkeer de drukste ochtendspits van 2014. De files werden vooral veroorzaakt door aanrijdingen. Bovendien had het verkeer in het hele land, met uitzondering van het zuidwesten, last van mist en plaatselijk gladheid.
Bron: De Knack 9/12/2014
Commentaar: Als men telkens een na een staking van het openbaar vervoer ziet dat er de dag erop meer file is, waarom trekt men dan geen conclusies? Ze hebben de afgelopen weken vaak gestaakt, als er telkens de dag na de staking meerdere auto's op de baan gingen, moet men nog eens nadenken over de gevolgen voor het milieu. Men vertelt zo vaak dat we moeten denken aan het milieu, waarom doen ze dat dan niet terwijl ze aan het staken zijn? Dit betreur ikzelf zeer!
|