Enkele post bekijken
Oud 9th December 2014, 11:43
matthias.h*ubrechts matthias.h*ubrechts is offline
Registered User

Partij roept migranten op om ook thuis Duits te spreken

Partij roept migranten op om ook thuis Duits te spreken

De christendemocratische CSU uit Beieren, de zusterpartij van de CDU van bondskanselier Angela Merkel, wil dat migranten in Duitsland niet alleen Duits praten in het openbaar maar ook thuis. Na een storm van protest en nadat zelfs Merkel zich van de eis distantieerde, zwakte de CSU de taalregel af.

De aartsconservatieve CSU ontvouwde eerder haar plannen om op het partijcongres, dat vandaag van start ging, een motie in te dienen waarbij de regel overwogen zou worden.

Volgens Merkel, die vandaag reageerde, zijn de migranten gebaat bij een goede kennis van het Duits, maar is tweetaligheid een bonus voor migrantenkinderen.

Na de uitspraken van Merkel haastten de toppolitici van de CSU zich om de eis af te zwakken: "Wie in Duitsland wil blijven, zou verplicht moeten worden om Duits te spreken in het openbaar en thuis".

Nog later op de dag liet CSU-fractieleider Gerda Hasselfeldt weten dat de partij de motie zou herwerken: "We moeten de formulering een beetje herdenken", zo zei ze.

Bron:
http://www.demorgen.be/buitenland/p...reken-a2145666/

Mening:
Aan de ene kant vind ik het inderdaad een beetje zwaar om migranten te verplichten thuis ook Duits te spreken, anderzijds als je het leest zoals het in de titel staat is het meer een raad die wordt gegeven door de partij. Ik ben ook van mening dat migranten de taal van het land waarin ze verblijven zo snel mogelijk machtig moeten zijn en dit kan enkel maar een positieve beďnvloeding hebben als die migranten dus thuis ook "vrijwillig" Duits willen spreken. Het hen verplichten is niet haalbaar vind ik. Dat de migranten wel verplicht worden om in het openbaar Duits te praten vind ik wel oké zo weet je tenminste dat er moeite gedaan wordt.
Met citaat antwoorden