Enkele post bekijken
Oud 9th December 2014, 10:34
w*nnesvanbavel w*nnesvanbavel is offline
Wannes Van Bavel

Het lijkt me sterk dat er een formule is gevonden die kan bepalen hoe gelukkig of ongelukkig je gaat zijn in de toekomst mits het aanpassen van een aantal variabelen, in dit geval verhuizen naar het buitenland.
Ik heb zelf het plezier gehad om bijna 4 jaar in de bergen in Zwitserland te mogen wonen. Ik was daar veel gelukkiger als hier, op bepaalde vlakken dan toch... De natuur en mijn vrijetijdsbesteding bv waren daar misschien wel 25x beter en boeiender etc dan in ons Belgenland. Maar het feit dat je daar wel wat vrienden maakt weegt dan weer niet op tegen het missen van je familie en vrienden in België. Moest ik morgen de kans krijgen om terug te gaan, ik zou geen halve seconde meer twijfelen (denk ik). Je moet wel karakter hebben om gelukkig te kunnen zijn in het buitenland denk ik. Want in het begin is alles daar natuurlijk boeiender en nieuwer enz. Maar na een tijdje begint je leven daar ook zijn alledaagse gangetje te gaan, mis je verjaardagen, begrafenissen, trouwfeesten en kerstdagen in je thuisland, dan wordt het moeilijk. Maar aan iedereen, moest je ooit de kans krijgen om voor een tijdje naar het buitenland te kunnen gaan werken of wonen, grijpen die kans!
Maar om af te sluiten toch nog even dit, er bestaat geen formule om aan te tonen of je gelukkig gaat worden of niet, dat is je reinste onzin volgens mij!
Met citaat antwoorden