Enkele post bekijken
Oud 8th December 2014, 22:26
j*na.janssens j*na.janssens is offline
Registered User

De Vlaamse overheid maakt 665.000 euro vrij om mensen aan te zetten tot meer beweging

Ik denk dat het goed is om te werken aan beweging bij mensen. Het geld dat hierin geďnvesteerd wordt, kan worden terugverdient doordat er minder kwaaltjes ontstaan door overgewicht. Ik denk ook dat deze acties nodig zijn. De subsidies voor sportclubs worden steeds minder, er stoppen dus meer en meer sportclubs omdat ze niet uit de kosten geraken. Mensen kunnen daarom niet meer in die sportclub terecht.
ook voor oudere mensen is het goed om ze te laten sporten. Ouderdomskwaaltjes gaan verminderen. Het is omdat oude mensen zo veel zitten dat ze stijver worden. Blijven ze in beweging dan moet er bijvoorbeeld geen kinesist komen om gewrichten los te maken. Ik zou beweging voor mensen in een rusthuis proberen verplichten. Er zijn veel mensen die wel zouden bewegen als ze naar een zaal gebracht worden. Dit merk ik bij mijn Bomma in het rusthuis. Zij beweegt te weinig maar als de verzorgers haar zouden wegdoen naar de zaal dan zou zij wel bewegen.
Met citaat antwoorden