Enkele post bekijken
Oud 8th December 2014, 19:58
v*ncent.peeters v*ncent.peeters is offline
Registered User

Ik ben ook akkoord. Waarom zouden wij vandaag de dag nog investeren in nucleaire bewapening? Om ons leven op aarde nog fragieler te maken? De Paus heeft gelijk als hij zegt dat er nuttigere dingen zijn om onze aandacht en wetenschap op te vestigen. Kernenergie vind ik een ander verhaal. Deze zouden wij moeten hanteren om een soort derde industriële revolutie op gang te brengen waardoor we op een ecologische manier aan zelfvoorziening kunnen doen. Deze Paus heeft al veel positieve aandacht gekregen in de media maar ook nu weer vind ik dat hij "op safe speelt" door een voor de hand liggende mening aan te nemen en vervolgens de evidente lof te oogsten. Waarom heeft hij het niet over andere dringende zaken zoals anticonceptie en geboortebeperking op een planeet die zijn eigen draagkracht overschrijdt? Als hij zich over deze onderwerpen durft uitweiden zal hij mijn volle respect krijgen. Nu lijkt het alsof hij stap voor stap de Kerk in een modern jasje wil steken zonder echt fundamentele veranderingen te garanderen.
Met citaat antwoorden