7th December 2014, 16:35
|
Registered User
|
|
|
|
Pesten kan niet en de sociale media zijn jammer genoeg de meest gebruikte media om iemand te (cyber)pesten. Het is zeer belangrijk dat pesters en 'haters' hardhandig aangepakt worden door de website.
Mensen die de volle lading krijgen op sociale media voelen zich enorm slecht na het ontvangen van zulke negatieve, afbrekende commentaren. De mensen durven veel zeggen via het internet, maar ze durven (bijna) geen kritiek te geven in het gezicht van de persoon in kwestie zelve.
Komt het door het recht op vrije meningsuiting, komt het door de prestatiemaatschappij waarin we leven of komt het door de verzuring van de maatschappij dat we eerder geneigd zijn slechte dingen te zeggen dan juist de goede? Ik denk dat ze alle drie een belangrijke factor spelen in het pesten en het haten anno 2014.
De stap die Twitter zet in het aanpakken van pester is al een enorme stap vooruit. Ik hoop dat de andere sociale media Twitter als voorbeeld nemen, want ik zie op Facebook soms ook haat. Zo kan je op de pagina van 'Voetbalkrant' vaak haatreacties zien van supporters naar andere supporters toe. Ik vind het zeer jammer om te lezen, want sommigen zijn eerder geneigd om tegen een ploeg te supporteren dan er juist voor.
Stop de haat!
|