Enkele post bekijken
  #3  
Oud 5th December 2014, 07:31
w*nnesvanbavel w*nnesvanbavel is offline
Wannes Van Bavel
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Zoersel
Posts: 59
Ik begrijp de mening van de leerkrachten wel. Het zal inderdaad een serieuze extra inspanning betekenen en dat is voor niemand prettig. Weten dat je meer gaat moeten doen voor mindere resultaten en hetzelfde loon werkt gewoonweg niet motiverend. Maar wat mij vooral stoort in deze situatie is het feit dat 87% van de ondervraagden niet voldoende is ingelicht. En als ik de medestudenten zo al eens hoor denk ik dat die 87% niet eens overdreven is. Buiten een artikel in Klasse heb ik er zelf ook nog niet zo veel over gelezen of gehoord. En toch zijn wij de toekomstige leerkrachten die gaan starten in deze nieuwe vorm van ons onderwijs. Dus misschien is dat wel iets voor de nieuwe regering om aan de slag te gaan met de plannen van de vorige regering om voor eens en voor altijd aan iedereen duidelijk te maken hoe en wat er te gebeuren staat met de job van leerkracht. Dat is niet enkel een recht om weten voor de (aanstaande) leerkrachten maar gewoon een must als de regering wil dat het project ook maar een kleine kans wil hebben om te slagen.
Ik weet zelf niet goed of ik nu voor of tegen het M-decreet moet zijn. Ik begrijp de standpunten wel dat de meeste leerkrachten hier gewoonweg niet klaar voor zijn maar ik begrijp ook dat het voor een aantal leerlingen die de overstap gaan maken naar het reguliere onderwijs een goede oplossing is. Uiteindelijk is het toch de bedoeling dat ze na hun schoolloopbaan ook in onze maatschappij terecht gaan komen en daar gaan ze misschien wel beter op voorbereid zijn als ze uit ons reguliere onderwijs komen.
Met citaat antwoorden