4th December 2014, 15:47
|
Registered User
|
|
|
|
Indische vrouwen met een handicap "slechter behandeld dan dieren"
Net zoals mijn twee andere collega's vind ik zulke praktijken absoluut niet door de beugel kunnen gaan. Ik schrik er echter wel niet van dat dit voorvalt in India. Zonder het artikel te lezen wilde ik al verwijzen naar de groepsverkrachting van een Indische vrouw enige tijd geleden. India is sowieso al niet vrouwvriendelijk, wat eigenlijk echt niet meer kan in dit tijdperk. Na de verkrachtingen van Indische vrouwen, waar amper iets aan gedaan werd, is heel veel kritiek geweest op India vanuit de hele wereld. En terecht. Verschillende vrouwvriendelijke organisaties hebben zich dan ook ingezet om vrouwen meer weerbaarder te maken. Als ik dit dan lees, dan denk ik dat India nog meer zal moeten bijdragen aan vrouwvriendelijkheid of gelijkheid. Het is niet omdat schrijnende toestanden niet in de actualiteit komen, dat het dan maar oké is. Dat vind ik nog het ergst van al. Er wordt pas iets aan gedaan als ze slecht in de media komen, als het te laat is. Elk wezen op aarde heeft het recht om er gewoonweg te zijn en om op een goede manier behandeld of verzorgd te worden in dit geval. Als ik mij niet vergis is India ook het land waarin koeien boven mensen verheven worden en alles mogen. Ieder zijn geloof, ieder zijn tradities. Maar als je koeien beter behandeld dan mensen, dan schort er iets aan het menselijke aspect.
|