Enkele post bekijken
Oud 3rd December 2014, 18:10
A*nelien.Vermijlen A*nelien.Vermijlen is offline
Registered User

Ik ga niet volledig akkoord met de mening van Magalie. Akkoord, deze missies zijn misschien niet de meest belangrijke missies die NASA de afgelopen decennia heeft uitgevoerd. Toch denk ik dat zo'n grote organisatie met zoveel geniale mensen in dienst niet zomaar miljarden zou vergooien aan nutteloze projecten. De missies zullen op lange termijn ongetwijfeld waardevol zijn, en zullen mogelijk vaststellingen doen waarvan wij het belang niet van inzien. Daarnaast moet je er ook bij stilstaan wie precies het nut van de missie niet inziet. Soms zijn dit politici of activisten die vinden dat het geld beter besteed kan worden, maar mogelijk hebben zij niet voldoende achtergrondkennis om te oordelen over de doelen van de missies... Daarnaast vind ik het ook zelf niet erg dat er zoveel geld naar onderzoek over de ruimte gaat. Men mag misschien in het budget knippen, maar het onderzoek en de nieuwsgierigheid naar wat er nog is buiten ons moet er blijven! Als ze in 2022 zeggen dat de eerste man voet zet op Mars dan zit ik op het puntje van mijn stoel, te denken: "Woaw, kijk eens wat onze mensheid allemaal kan!" Jij niet?
Met citaat antwoorden