3rd December 2014, 17:51
|
Registered User
|
|
|
|
Mijn eigen visie sluit een beetje aan bij de beide kanten uit het artikel. Enerzijds vind ik het artikel een mooi tegenvoorbeeld omdat alcohol onder jongeren de laatste jaren vaak heel negatief wordt afgeschreven. Elke vorm van drinken is verkeerd en elke slok zou schadelijk zijn voor je brein en je geheugen. Het doet dan wel eens deugd om zo'n grootschalig onderzoek naar buiten te zien komen met een ontkrachting van die theorieën. Zo kunnen naar mijn mening enkele glazen alcohol voor een 16-jarige per week zeker wel. Uiteraard kan daar ook de discussie bijgehaald worden over de schade van andere dranken aan het lichaam (frisdranken, energydrinks, etc.). Anderzijds kan ik de Nederlandse staatssecretaris ook wel volgen in zijn mening. De onderzoekers moeten oppassen dat ze geen veralgemeningen doen die een verkeerd beeld geven van het onderzoek naar jongeren toe. Daarnaast zijn de gevolgen van alcoholgebruik ook voor iedereen verschillend. De ene kan perfect enkele glazen drinken en zich normaal gedragen, terwijl een andere na enkele glazen misschien enorm agressief wordt. Kortom, een moeilijke kwestie.
|