Enkele post bekijken
Oud 3rd December 2014, 15:38
Carine.Smets Carine.Smets is offline
Registered User

Ik denk als mensen deze zin lezen dat ze zich toch even gaan afvragen wat hiermee bedoeld wordt. En dat is waarschijnlijk ook juist hetgene dat men er met wil bereiken.
Ik vind het persoonlijk heel goed dat men zo campagne blijft voeren, want het is echt wel nodig en het heeft wel een effect. Wat ik ook heel correct vind, is dat men spreekt over gedeelde verantwoordelijk. Want het is inderdaad zo dat er mensen zijn die bij een dronken persoon of een persoon die gedronken heeft in de auto stappen. Als zij dit ook al eens niet moesten doen, zou het misschien nog harder doordringen dat dronken achter het stuur kruipen absoluut geen goede zaak is. Je speelt ten slotte niet alleen met je eigen leven, maar ook met dat van je vrienden die met je meerijden en van andere mensen die je misschien mee in het ongeval betrekt.
Ook weet ik heel goed, net zoals iedereen dat we het aantal verkeersongevallen nooit op nul zullen krijgen. Maar het kan wel dalen en zeker als we de ongevallen met als oorzaak dronken rijden en stoned rijden kunnen uitsluiten. Dit zijn ten slotte ongevallen die eigenlijk niet hoeven te gebeuren als men niet dronken achter het stuur kruipt.
Wat ook zeer positief is, is dat er veel verspreidde controles gaan zijn. Want ook overdag rijden er dronken mensen rond en die kunnen even goed een ongeval veroorzaken.
Met citaat antwoorden