Enkele post bekijken
Oud 2nd December 2014, 18:02
Charlotte.L*Dreff Charlotte.L*Dreff is offline
Registered User

Zal McDonald's de kerk redden?

Ik vind het eerder gezegd ook meer lachwekkend maar ik snap het doel van deze man wel. Eindelijk iemand die begrijpt dat er modernisatie nodig is en het zelf ook in handen wil nemen! Als je het zo bekijkt dan is het zo lachwekkend nog niet. McDonald's trekken nu eenmaal heel veel mensen aan. Toch denk ik dat er meer voor nodig gaat zijn, dan een McDonald's alleen. Het religieuze aspect is er zo wat uitgegaan maar met alle misbruikschandalen die nu aan het licht komen zal het er zeker niet op beteren. Vele mensen laten zich zelfs ontdopen omdat ze letterlijk niks meer met die (smerige) kerk te maken willen hebben. Ik denk dat de kerk eerst het misbruik-aspect zal moeten aanpakken, voor we nog maar kunnen spreken over 'hoe lokken we terug meer volk?'. Het misbruik kan jammer genoeg niet meer voorkomen worden, het is gebeurd. Maar er moet binnen de kerk niet over gelogen worden en de priesters die zich hieraan schuldig hebben gemaakt, moeten zwaar gestraft worden. Dit zouden de mensen meer appreciëren dan een McDonald's.
Met citaat antwoorden