Enkele post bekijken
Oud 2nd December 2014, 13:37
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User

Het verbaast me niet dat er een stijging is i.v.m. het druggebruik in België t.o.v. 2011. Mensen vluchten van hun problemen. Mensen beginnen niet zomaar met drugs, hier zit altijd wel iets achter. Een legaal voorbeeld om te vluchten van je problemen, is alcohol. We willen vandaag de dag ontsnappen aan de prestatiedruk en de consumptiemaatschappij. We willen even onze problemen vergeten, willen aan niets denken en dan gaat men al gemakkelijker een stapje verder zodat je grenzen verlegd worden. De populairste onder deze grenzenverleggers is toch wel alcohol. Ik verschiet er dus ook niet van dat er steeds meer en meer mensen betrapt worden op drugs. Dankzij drugs en alcohol kan men even ontsnappen aan de realiteit. Toch vind ik dat men moet kunnen leven zonder. In de scholen moet er op vroege leeftijd al gensesibiliseerd worden want de cijfers zijn toch wel schrijnend. Er moeten nog meer controles gedaan worden, niet alleen op straat maar ook in het uitgaansleven. Onder invloed achter het stuur zitten, is levensgevaarlijk en dan ook absoluut niet aanvaardbaar.
Met citaat antwoorden