2nd December 2014, 12:29
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het helemaal eens. Daarbij vind ik het gevaarlijk dat de FBI nu zeer onnauwkeurig werk uit voert. Door de grote vraag naar wapens is er een kans dat sommige (gevaarlijke) mensen een wapen kunnen kopen, gewoon omdat de FBI geen tijd genoeg had om deze persoon binnen de drie dagen te screenen.
Ik ben ook tegen de wet dat burgers wapens mogen bezitten, het is al genoeg gebleken dat dit negatieve gevolgen heeft (schietacties in verschillende scholen). Het bewijs is geleverd maar toch is het nog steeds toegestaan om een echt vuurwapen te bezitten. Wanneer een kind met een speelgoedwapen speelt, wordt hij ook de dupe van deze wet. Hij wordt gewoon neergeschoten omdat men dacht dat het een echt wapen was.
Het is een complex probleem waar niet snel een oplossing voor gevonden zal worden. De Amerikaan vindt dat hij zichzelf moet kunnen verdedigen. Die angst op zelfverdediging is er gewoon ook gekomen doordat andere mensen ook een wapen mogen bezitten. Het is een vicieuze cirkel waar niet snel een uitweg voor zal zijn.
|