1st December 2014, 13:27
|
Wannes Van Bavel
|
|
|
|
Solliciteren is als daten... Ieder zijn gedacht natuurlijk maar ik denk daar toch iets anders over. Als je inderdaad nog nooit een job/lief hebt gehad en je gaat voor de eerste keer die stap zetten, dan wil ik die vergelijking nog ergens begrijpen. Maar ik denk dat ondertussen er veel meer gesolliciteerd wordt naar andere functies en banen terwijl men aan het werken is dan dat er voor de eerste keer wordt gesolliciteerd... En moet je dit dan gaan vergelijken met vreemdgaan? Ambities hebben is dan 'pure evi'? Natuurlijk niet, daarom dat ik vind dat dit een zeer rare mening is van een jobcoach...
Ik ben wel blij met de reactie van degene die het artikel gepost heeft. Niet te veel dromen... Solliciteren voor een job als leerkracht is een heel ander gegeven dan solliciteren voor eender welke andere job. Natuurlijk zijn je CV en motivatiebrief belangrijk, net zoals dat gaat bij eender welke sollicitatie. Maar er zijn toch ook heel wat verschillen. Ambitie om ergens anders meer te gaan verdienen of iets dergelijks komt maar zeer zelden voor in de wereld van ons onderwijs. Eens je een goeie plek hebt dan voelen de meeste mensen geen behoefte meer om te veranderen. Terwijl dit bij een andere job toch wel een heel ander gegeven is. Promotie willen maken, meer gaan verdienen, je job van je baas ambiëren etc zijn toch zaken die je van een leerkracht minder verwacht.
Zie dat je CV aanspreekt, laat je motivatiebrief eruit springen maar vergelijk solliciteren maar niet met daten. Het zou wel eens tot rare interviews kunnen leiden.
|