Enkele post bekijken
Oud 1st December 2014, 12:43
g*elle.jansen g*elle.jansen is offline
Registered User

Ik sluit me aan bij het feit dat dit een relevant artikel is. De meeste mensen weten dat er effectief een dreigend probleem is, daar zou ik me niet al teveel zorgen over maken. Het probleem is dat niemand of toch weinig mensen er iets aan doen. (luxe, comfort, lui,... ?) Gedurende de afgelopen drie jaar dat ik post op dit forum, heb ik al heel wat artikels zien verschijnen over de opwarming van de aarde, de gevolgen, de oorzaken,... Heel goed om de mensen te informeren, maar wat is er in die twee ŕ drie jaar effectief veranderd? Oké, de westerse landen doen moeite om hun broeikasgassen te verminderen, maar dat haalt ook niet veel uit als de rest van de wereld niet volgt. Hier kunnen we dan de stelling: "Het helpt toch niet als ik er alleen iets aan wil veranderen". Enerzijds begrijp ik deze opvatting, maar anderzijds zou er als IEDEREEN er zo over denkt wel sprake kunnen zijn van een mogelijke verandering.
Wat duidelijk is, is dat er iets moet veranderen en best door iedereen. Maar of dat de doelstellingen die in het artikel aangehaald worden effectief haalbaar zijn, vraag ik me wel sterk af.
We zullen de tijd niet kunnen terugdraaien maar ik hoop wel dat we de opwarming van de aarde ten minste kunnen stabiliseren. Is het niet voor onszelf, dan voor ons nageslacht...
Met citaat antwoorden