28th November 2014, 10:54
|
Registered User
|
|
|
|
Astmapatiënten schamen zich om puffer
Ik ben/was zelf een astmapatiënt. Vroeger had ik hier enorm veel last van, nu is het beperkt tot (enkel) inspanningsastma. Voor een gedeelte snap ik echt wel waarom mensen zich hiervoor schamen.
Voor mijn dagelijkse puffer schaam ik mij helemaal niet, dit is routine geworden en de meeste mensen kennen dit al. Deze moet je meestal 's morgens of 's avonds gebruiken dus die zien mensen niet zo veel. Ik heb ook een puffer voor als ik merk dat ik last begin te krijgen van inspanningsastma. Wanneer ik dan aan het sporten ben en ik neem deze boven dan kijken sommige wel eens raar op. Toch laat ik mij hier niet door doen. Het is niet omdat je inspanningsastma hebt dat je niet meer mag sporten vind ik.
Het slordig worden in medicatie zie ik bij mezelf ook maar ik denk niet dat wij de enigste zijn. Er zullen nog wel mensen zijn die voor iets medicatie moeten nemen en deze gaan afbouwen omdat ze goed zijn.
Het kan nu eenmaal zijn dat je hier minder last van hebt. Vroeger moest ik voor dat ik begon met sporten al puffen, nu heb ik zelden tijdens het sporten mijn puf nodig.
|