27th November 2014, 17:19
|
Registered User
|
|
|
|
Het moet nu lukken dat wij gisteren een gastspreker hebben gehad over drugs. Persoonlijk ben ik tegen drugs maar wanneer ik de pro standpunten hoorde over drugs, ben ik toch van mening veranderd maar dit enkel op medisch vlak! Ook tijdens de les werd het gebruik van drugs aangehaald op medicinaal vlak. Persoonlijk vind ik dit geen slecht idee. Mensen die enorm veel pijn hebben en die beter kunnen functioneren met een lichte dosis drugs, kunnen hier baat bij hebben. Ook in de medische wereld wordt bijvoorbeeld gebruik gemaakt van Morfine, waarom dan geen Cannabis tegen andere medische problemen. Deze morgen hoorde ik op de radio dat het wel zou gaan om een spray die de patiënten dan op hun tong zouden moeten spuiten. Wel maak ik me zorgen over de kostprijs en het eventueel misbruik hiervan. Ook moet er wel gecontroleerd worden dat mensen hier niet aan verslaafd worden en moeten we hen met de neus op de feiten drukken dat dit enkel als medicatie dient. Er moet een onderscheid gemaakt worden tussen wat men wil en de hoeveelheid die men werkelijk nodig heeft om zijn pijn/ probleem te verlichten. Het mag ook enkel en alleen maar gegeven worden als de patiënt in aanmerking komt met zijn/haar medisch probleem. Er moet een duidelijke screening zijn. Ook vind ik dat dit mag toegediend worden aan mensen met terminale kanker of mensen de enorm veel pijn lijden. Natuurlijk zijn er ook nog altijd alternatieven. Die moeten eerst gebruikt/ getest worden vooraleer men over kan schakelen naar bijvoorbeeld Cannabis.
|