Enkele post bekijken
Oud 27th November 2014, 15:56
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User

Ik begrijp het standpunt van de jongeren zeer goed. Ik ben zelf 20 jaar en heb ook geen auto omdat dit gewoon veel te duur is. Zelf werk ik in het weekend als jobstudent maar dit is niet voldoende om de maandelijkse kosten van de auto te betalen. Bovendien doe je in het weekend nog andere dingen ook die geld kosten. Ik vind wel dat de scholen wel verwachten dat je als 20-jarige een auto hebt. Zelf moet je maar zien dat je op je stageplekken geraakt en dat je op de geplande extra muros geraakt. Het is niet altijd evident om dit te kunnen plannen met het openbaar vervoer. Je moet dan ook het geluk al hebben dat je kan carpoolen. Het is niet gemakkelijk. Zelf zou ik ook heel graag een auto hebben maar dit kost enorm veel geld. Ook wanneer ik afstudeer als leerkracht, heb je geen werkzekerheid. Stel dat je geen werk vindt, dan kan je ook deze rekeningen niet betalen en dit is is niet het enige wat je moet betalen. Jongeren studeren nu vaak verder in tegenstelling tot vroeger. Wanneer je niet werkt, kan je je ook geen auto permitteren. De studenten geraken wel met de bus ( en goedkoper) op de campus, dan is het snel geweten welke optie je verkiest.
Met citaat antwoorden