27th November 2014, 11:44
|
Registered User
|
|
|
|
Na het lezen van dit artikel besef ik dat er inderdaad veel gelijkenissen zijn tussen solliciteren en daten. Ik ben ook al deels aan het nadenken over mijn toekomst en hoe ik mijn job wil later. Het is vreemd dat de schrijver van dit artikel die gelijkenissen zo simpel aankaart. Ik had nog nooit eerder nagedacht over een verband tussen deze twee zaken.
Enerzijds is het als sollicitant belangrijk om te zeggen wat jij graag zou wensen, maar anderzijds kan de sollicitant te verlegen zijn om te zeggen waar het op staat. Die persoon kan ook de indruk hebben dat die niets te zeggen heeft en alles moet doen wat de CEO voorstelt, maar in een sollicitatiegesprek is het dus ook belangrijk dat jij jouw eigen wensen aanhaalt en deze duidelijk maakt aan jouw baas (in spe).
In het begin zou ik nog niet te groot willen dromen. Ik ga al heel blij zijn als ik ergens werk in de buurt vind, waar ik met de fiets heen kan rijden. Ik vind de afstand al een zeer belangrijk gegeven voor het vinden van een nieuwe job. Als ik een geďnteresseerde school vind in de buurt, kan ik eventueel beginnen met te dromen over 'meer'. Ik vind het dus belangrijk dat je als sollicitant zeker in het begin met de voetjes op de grond staat.
|