26th November 2014, 22:12
|
Registered User
|
|
|
|
Ik heb mijn rijbewijs nog niet, dus ik kan de andere kant ook toelichten. Ik ga akkoord dat bijvoorbeeld naar Antwerpen pendelen veel makkelijker is met het openbaar vervoer. Zéker qua files. Het is ook beter voor het milieu en een eigen auto hebben is enorm duur geworden.
Aan de andere kant, het openbaar vervoer rijdt niet ALTIJD en naar OVERAL. Ik heb het grote geluk dat ik meestal vervoer kan regelen, MAAR dat wil zeggen dat ik altijd afhankelijk hen van anderen. De bussen rijden maar tot een bepaald uur, stations zijn er niet overal (én treinen rijden ook niet 24u/24u).
Bijvoorbeeld even naar de cinéma in Turnhout gaan is al lastiger 's avonds. Naar mijn stageplaats in het VTI Zandhoven geraken met het openbaar vervoer betekende deze keer ook normaal dat ik nog een eind moest wandelen. Met zonnig weer niet zo erg allemaal, maar in ons 'regenlandje' minder ideaal.
Ook het openbaar vervoer kan zo vervelend doen, denk maar aan stakingen, afgelaste treinen/bussen en vertragingen. Je moet wachten en je schikken naar de rijtijden van het openbaar vervoer.
Dit maar even om de andere kant ook te vertellen. Ik geef Anton daarom ook gelijk, investeren in beter openbaar vervoer is essentieel in mijn ogen.
|