Enkele post bekijken
Oud 25th November 2014, 19:48
VeerleGrauwm*ns VeerleGrauwm*ns is offline
Registered User

Zoals onderstaande reacties al zeggen, is het inderdaad heel afhankelijk van de regio waar ze wonen en naar school gaan. Ik zelf heb vier jaar geleden een auto aangeschaft, omdat dat op lange termijn meer voordelen en minder kosten zou meebrengen dan bijvoorbeeld op kot gaan voor al die jaren. In mijn dorp rijden er maar 2 verschillende lijnen, waarvan eentje zelfs maar 3 keer per verschijnt in het dorp. Het openbaar vervoer van hier uit is dus ook al heel beperkt, waardoor je bijna overal een auto voor nodig hebt (of heel sportieve benen om te fietsen). Ik werk zelf ook nog deeltijds, dus een auto is voor mij qua kosten haalbaar. Maar als ik denk aan jongeren die zelf een auto kopen en met hun eigen centen hier alles voor moeten betalen, is dit een zeer duur grapje!
Ik ben langs de ene kant wel blij te lezen dat veel jongeren geen auto willen. Hoewel er genoeg jongeren zijn die veilig rijden, zijn er ook een hoop bij die denken dat ze een goede chauffeur zijn omdat ze voor hun rijexamen geslaagd zijn, wat dus totaal niet het geval is! Veel jongeren vinden het dan ook leuk om 'chauffeur' te zijn bij een avondje stappen met hun vrienden, waar de nodige alcohol vaak bij komt kijken.
Met citaat antwoorden