Enkele post bekijken
  #2  
Oud 25th November 2014, 16:24
g*elle.jansen g*elle.jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 100
Ik ga zeker akkoord met de mening hieronder. Mensen van deze generatie en technologie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. We kunnen niet meer zonder of we denken dat we niet meer zonder kunnen. Als we onze smartphone niet bij hebben, voelen we ons onbereikbaar en sommigen durven zelfs te zeggen dat ze zich dan 'naakt' voelen. Niet alleen om te sms'en, gebruiken we onze smartphone maar ook voor sociale netwerksites. We willen steeds in contact staan met iedereen en willen alle nieuwtjes niet ontlopen. Om maar aan te geven hoe belangrijk technologie voor ons is. Maar zoals blijkt en iedereen eigenlijk wel weet, is dat niet zo goed voor onze gezondheid. Onze fysiek gaat achteruit omdat we misschien minder gaan sporten, maar ook onze nek, duimen, handen,.. krijgen het zwaar te verduren. Ik merk dit zelf ook wel, maar ik heb hier bijvoorbeeld ook last van als ik te lang op mijn laptop heb gewerkt. Je kan dan wel spreken over de perfecte houding maar wie houdt die onaangename positie uren vol als we bijvoorbeeld lesvoorbereidingen zitten te maken? Ik denk dat dit een stukje met comfort te maken heeft dat we niet willen opgeven. Luxe, bereikbaarheid, handigheid,.. gaan voor op gezondheid. Maar toch wil ik ook nog iets anders benadrukken. Technologie kan ons in contact brengen met anderen, maar ik vind dit geen echt sociaal contact. En als we dan eens met vrienden hebben afgesproken 'in real life' zit de helft zich nog eerder bezig te houden met zijn begeerde smartphone. Begrijpelijk want iedereen pleit zichzelf wel eens schuldig aan deze feiten, maar ik denk dat technologie ook een slechte invloed heeft op ons sociaal leven. Dit wordt ook aangetoond in volgend filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=Z7dLU6fk9QY
Met citaat antwoorden