Enkele post bekijken
Oud 25th November 2014, 15:28
D*de.Ooms D*de.Ooms is offline
Registered User

KU Leuven beslist: zwakste eerstejaars mogen niet door

Persoonlijk vind ik deze maatregel nogal dubbel.
Hij is positief omdat studenten zo misschien rapper in een richting terecht komen die haar/hem echt ligt.
Langs de andere kant vind ik hem negatief ten eerst omdat studenten als ze de richting echt graag doen het gewoon gaan proberen op een andere school en dan wordt het probleem opgeschoven en niet opgelost.
Ten tweede vind ik ook dat studenten een tweede kans verdienen, als die richting echt is wat ze willen. Als je een bepaalde richten zo graag wilt volgen, maar je moet stoppen omdat je resultaten niet voldoende waren is dat volgens mij echt verschrikkelijk.
Persoonlijk denk dat als we eenmaal op de leeftijd zijn gekomen dat we klaar zijn om verder te studeren dat we zelf ook de verantwoordelijkheid moeten kunnen nemen om in te zien of de richting ons ligt en of we het aankunnen. Omdat nu in de plaats van de studenten te bepalen is misschien een beetje cru.
Al kan ik mij goed voorstellen dat er vooral veel ouders zijn die echte voorstander zijn van deze maatregel voor hun portefeuille, en hun begrijp ik daar ook heel goed in.
Met citaat antwoorden