25th November 2014, 15:06
|
Registered User
|
|
|
|
Ik zie geen problemen bij deze maatregel. Er zijn genoeg studenten die een vak kiezen om toch maar iets te kiezen maar zich hier niet helemaal voor willen inzetten en Leuven is hier een schoolvoorbeeld van. Niemand gaat naar Thomas More Geel of (vooral) Vorselaar voor het spectaculaire studentenleven maar in Leuven is dit helemaal anders. Ook hier op school zitten genoeg studenten die eerst iets anders hebben geprobeerd, daar gebuisd zijn (mezelf incluis) en dus naar hier zijn gekomen. Ik was in mijn eerste jaar Toegepaste Informatica wel op meer dan 30 % van de vakken geslaagd maar in de jaren daarna was het toch minder. Het zou beter geweest zijn had iemand toen tegen mij gezegd dat ik beter van richting zou veranderen in plaats van een extra jaar te verspillen voor iets waar ik toch niet van zou slagen. Hiermee heb ik niet alleen de overheid maar vooral mijn ouders veel geld gekost en dat vond ik het ergste van al.
Ook kan het nu gewoon zijn dat die richting niks voor jou is, al ben je bereid hier moeite voor te doen. Hier op school zitten ook enkele studenten die het eerste jaar voor de derde en soms vierde keer doen. Dit is een vrij duidelijk teken dat de richting jou niet meteen ligt. De school zou in plaats van een advies een verbod moeten kunnen geven.
|