Enkele post bekijken
  #3  
Oud 25th November 2014, 09:06
M*xime Laurent M*xime Laurent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Itegem
Posts: 104
Ik ben er ook van overtuigd dat (jonge) kinderen moeten leren omgaan met geld. Ik zou jonge kinderen, die eigenlijk geen geld nodig hebben, vijf tot tien euro per week meegeven. Daarvan kunnen ze dan kopen wat ze willen of ze kunnen leren sparen om later iets groter te kopen. Wel is het volgens mij belangrijk dat ze ook weten dat ze niet zomaar geld kunnen bijvragen. Ze moeten een grens kennen waardoor ze ook leren dat het geld niet aan de bomen groeit en dat je er dus zuinig mee moet omgaan.
Als kinderen ouder worden, is het moeilijker om bij dit bedrag te blijven. Ze gaan meer weg, kopen al wel is iets onderweg naar school, spreken af met vrienden, willen duurdere dingen kopen,.... Dan kan je volgens mij best overschakelen naar een maandbudget of een bankkaart waar hun zakgeld op kan worden gestort. Zo leren ze ook meteen omgaan met digitaal geld en weten ze dat als het geld op is, ze moeten wachten tot de maand om is.
Voor een grotere aankoop (bijvoorbeeld een gsm) zouden ze dan kunnen lenen bij de zakgeldgevers. Zo leren ze dan weer de voor- en nadelen van lenen en zullen ze later beter en realistischer met geld (hun eigen inkomen) kunnen omgaan.
Met citaat antwoorden