Enkele post bekijken
Oud 24th November 2014, 10:16
D*de.Ooms D*de.Ooms is offline
Registered User

Sociale huurders beboet als ze geen Nederlands kennen

Ik ben het helemaal eens met de twee andere hun mening. Nederlands is een erg moeilijke taal om onder de knie te krijgen. Dat mevrouw Homans verwacht da allochtonen dit doen zonder een degelijke taalcursus is gewoon belachelijk.
Ik vind dan ook dat er eerst gezorgd moet worden dat iedereen de kans krijgt om zo'n taalcursus te volgen. Daarna kan je sancties opleggen voor het onvoldoende beheersen van het Nederlands.
Maar zelfs dan weet ik niet of een geldboete een goed idee is. De meeste mensen zitten financieel al heel krap, boetes gaan hier dus zeker niet helpen.
Bovendien is een taal leren ook niet iets wat vanzelf gaat. Sommige mensen zijn echte taalknobbels en zullen er snel mee weg zijn, voor andere mensen is het echt een heel moeilijke opgaven om een vreemde taal onder de knie te krijgen. Dit betekent daarom niet dat deze mensen geen moeite doen om een taal onder de knie te krijgen, maar dat ze het gewoon ontzettend moeilijk vinden. Moeten we mensen die toevallig niet zo'n taalknobbels zijn dan ook straffen met een geldboete? Al realiseer ik mij natuurlijk ook dat het moeilijk is om hier rekening mee te houden. Want wanneer is iemand lui en wanneer heeft iemand het gewoon echt moeilijk met een taal?
Met citaat antwoorden