![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
22nd November 2014, 16:55
|
Registered User
|
|
|
|
Zo ziet een schoolmaaltijd in de V.S. er nu uit, met dank aan Michelle Obama
Deze leerlingen posten sarcastische foto's van gezond eten. Ze eten liever ongezond voedsel waarvan ze zeker weten dat het lekker is. Ze hebben zelfs geen zin om iets nieuws, dat toevallig gezond is, te proberen. Ik vind het een goed initiatief van Michelle Obama om gezonde voeding op school te promoten. Als deze leerlingen de gewoonte ontwikkelen om gezond te eten op school, zullen ze dit ook in hun vrije tijd eten. "Jong geleerd is oud gedaan." Ze zullen anderen wijzen op deze lekkere en gezonde maaltijden, dit veroorzaakt een soort van (positieve) kettingreactie.
Samen met het serveren van deze gezonde maaltijden moet er ook meer aan bewustwording worden gedaan. Weten deze jongeren waarom er gezonde maaltijden op school worden geserveerd? Weten deze jongeren wat de bestanddelen zijn, welke belangrijke en ook noodzakelijke voedingsstoffen hierin zitten? Ik denk dat als ze meer informatie over de maaltijden zouden krijgen, de leerlingen meer geneigd zullen zijn om daadwerkelijk deze maaltijden op te eten.
Ik heb enkele foto's bekeken en ik vind dat de schoolmaaltijden er niet smakelijk uitzien, alleen het fruit zag er lekker uit. Ik zou niet van dit gezonde voedsel eten. Maaltijden bereid in een schoolkantine moeten er niet uitzien zoals in een sterrenrestaurant, maar het moet er wel eetbaar uitzien.
|