Enkele post bekijken
  #2  
Oud 21st November 2014, 15:28
J*rine.Storms J*rine.Storms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 115
Pensioenleeftijd leerkrachten gaat op vijf jaar tijd met vijf jaar omhoog.

Ik vind het absoluut geen goede zaak dat leerkrachten vijf jaar langer gaan moeten werken. Dit omdat dit het zoeken naar een job in het onderwijs naar mijn gevoel weer vermoeilijkt. Als elke leerkracht vijf jaar langer gaat werken duurt het ook vijf jaar langer voordat er een plaatstje vrijkomt. Verder vind ik het ook niet normaal dat je op je 67 nog voor de klas staat. Zie je daar al een kleuterleidster van 67 staan? Ik vind dat men echt moet kijken naar de kwaliteit van het lesgeven. Momenteel merken we al op dat 'oudere' leerkrachten niet mee zijn met de nieuwe methodes. Door de leeftijd om op pensioen te gaan te verhogen gaan we hier mee blijven geconfronteerd worden. Ik ben dus zeker voorstander van het extreem bijscholen en opvolgen van de methoden van lesgeven bij 'oudere' leerkrachten. Ook vind ik het jammer dat het pensioen met 200euro naar omlaag gaat. Dit zeker omdat in het artikel wordt aangehaald dat leerkrachten van enkele voordelen niet kunnen genieten. Ook vind ik het niet kunnen dat vanaf nu het pensioen enkel berekent wordt op je laatste 10 werkjaren. Ik ken iemand in het onderwijs dat altijd fulltime gewerkt heeft. Nu ze bijna op het einde van haar carrière zit wil ze graag halftijds gaan werken. Uiteindelijk gaat ze dit toch niet doen omdat ze dan minder pensioen krijgt aangezien dat vanaf nu niet meer op je hele loopbaan wordt berekent maar enkel op je laatste jaren. Er zijn dus nog heel wat punten waar de huidige regering aandacht aan moet besteden volgens mij want dit is niet meer eerlijk.
Met citaat antwoorden