Enkele post bekijken
  #2  
Oud 20th November 2014, 16:49
M*rijne.Vluymans M*rijne.Vluymans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Vremde
Posts: 50
Langs de ene kant heb ik begrip voor de stakingen, omdat de maatregelen van de nieuwe regering veel besparingen omvatten. Langs de andere kant brengt zo'n stakingen enorm veel chaos met zich mee, iets wat men in het hele land zal voelen en mogelijk ook in het buitenland wanneer je denkt aan de Thalys bijvoorbeeld.
Ik stel me wel enkele vragen bij het "waardig protesteren" dat voorkomt in het artikel. Ik vrees dat, vooral bij de havenarbeiders, de gemoederen hier inderdaad verhit zijn en dat zij zich enorm opstandig zullen zijn tijdens deze staking. Op die manier denk ik dat er daar niet veel "waardig" zal geprotesteerd worden.
Ook vind ik dat De Lijn, maar ook de NMBS vaag taalgebruik hanteren als het gaat over het openbaar vervoer tijdens de stakingsdagen (met in het bijzonder maandag 24 november). Om problemen te voorkomen, zal ik het openbaar vervoer alleszins vermijden tijdens de stakingsdagen.
Wat me ook zorgen baart, is dat de gevangenissen plat zullen liggen. Uiteraard zal er nog een minimale bezetting zijn, maar het lijkt me toch riskant.

Wat we komende maandag te zien of voelen krijgen, zal nog maar een voorsmaakje zijn van wat we op maandag 15 december zullen krijgen. Het laatste is over deze stakingen zeker nog niet gezegd geweest en ik denk dat er op bepaalde plaatsen in het land het wel eens 'gevaarlijk' zal kunnen worden.
Met citaat antwoorden