Enkele post bekijken
  #2  
Oud 20th November 2014, 10:44
I*ngborg.keynen I*ngborg.keynen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 133
Hoopvol, maar...

Was het maar waar denk ik dan… Pas op, de boodschap is erg mooi en ik hoop ook dat het waar is en dat men er in slaagt om tegen 2030 aids definitief de wereld uit zal helpen, maar ik heb er zo mijn twijfels bij.

Het begint al met de grote som geld. Waar gaat men die vandaan halen? Men moet rekening houden dat het rijke westen momenteel een crisis doormaakt (vooral Europa), dat er in heel veel gebieden oorlog is en dat er nog steeds een groot deel van de wereld bestaat uit ontwikkelingslanden. Wie gaat voor dit geld zorgen? Gaan we landen nog meer in de schulden zetten?

Ik wou dat het kon en dat elk land zijn steentje zou bijdragen, maar ook de discussie gaat ontstaan van wie moet hoeveel doneren? Hangt dit af van de grote van het land, de bevolking, het aantal aidspatiënten of de rijkdom van het land. Dot gaat leiden tot ellenlange discussies.

En wanneer men dat geld heeft, waar gaat men dan beginnen met de behandeling. Hoogstwaarschijnlijk in de westerse landen. Bij de mensen die het kunnen betalen. Dit terwijl de grote broeihaard, het grote probleem zich situeert in de ontwikkelingslanden. Daar zou het probleem allereerst moeten aangepakt worden. Maar wie gaat er investeren in landen waar men niets van terug krijgt terwijl men zelf het geld broodnodig heeft?
Met citaat antwoorden