Enkele post bekijken
Oud 17th November 2014, 22:04
j*nthe.vermeiren j*nthe.vermeiren is offline
Registered User

Volgens mij is financiële opvoeding ontzettend belangrijk. In het artikel wordt vermeld dat er mensen zijn die vanuit thuis niet de nodige financiële lessen meekrijgen. Naar mijn mening, heeft het onderwijs op dit vlak dan ook een belangrijke verantwoordelijkheid. Ik vind dan ook dat iedereen, ongeacht de studierichting die je volgt, tijdens zijn schooljaren hierin wegwijs moet gemaakt worden. Het is belangrijk dat je met geld kan omgaan.

Ik vind het tevens positief als ouders zakgeld geven aan hun kinderen. Op deze manier leren ze al met een bepaald bedrag een bepaalde periode te overbruggen. Ze leren tevens om keuzes te maken tussen dat wat nodig is en wat ze graag zouden willen. Kinderen en jongeren zullen moeten sparen als ze grotere uitgaven willen doen. Het is volgens mij ook belangrijk dat deze doelgroep leert sparen, omdat ze vroeg of laat wel eens geconfronteerd kunnen worden met onverwachte uitgaven.

Naar mijn mening, is het ook niet erg als dit voor kinderen/ jongeren niet onmiddellijk lukt. Ze kunnen echter enorm veel leren uit hun fouten. Er is de mogelijkheid om nog bij te sturen.

Tot slot denk ik ook dat het belangrijk is dat je met reclame kan omgaan. We worden immers overal geconfronteerd met reclame bijvoorbeeld op televisie, op internet, op sociale media, in games, enz...Het is belangrijk om je uitgaven af te stemmen op datgene je zelf nodig hebt en zelf belangrijk vindt.
Met citaat antwoorden