Enkele post bekijken
Oud 17th November 2014, 20:35
Veronique.B*elaerts Veronique.B*elaerts is offline
Registered User

Vrouwen kunnen bisschop worden in Kerk van Engeland

In de Anglicaanse Kerk van Engeland mogen vrouwen voortaan een bisschoppelijk ambt bekleden.

De Algemene Synode heeft na jarenlange discussies in juli van dit jaar met grote meerderheid voor de benoeming van vrouwen tot bisschop gestemd. De Algemene Synode keurde vandaag in Londen een overeekomstige kerkelijke wet met duidelijke meerderheid goed. Daarmee kunnen volgend jaar voor het eerst vrouwen het bisschoppelijk ambt in de Kerk bekleden. Twintig jaar geleden al werd de eerste vrouwelijke priester in de Kerk van Engeland, de moederkerk van de Anglicaanse wereldgemeenschap, gewijd.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/v...eland-a2123386/
17/11/2014

Eigen mening: Ik vind dit een enorm goede beslissing van de Anglicaanse Kerk. Deze kerk bewijst dat religie ook vooruitstrevend kan zijn, en ik vind dan ook dat de Katholieke Kerk dit voorbeeld zou moeten volgen. Het feit dat alleen mannen priester of bisschop kunnen worden is in deze tijd enorm voorbijgestreefd en de Anglicaanse Kerk geeft dan ook het goede voorbeeld door deze regels overboord te gooien. De Katholieke Kerk komt tegenwoordig alleen nog maar negatief in het nieuws (denk maar aan alle schandalen rond kindermisbruik, of het conservatief vasthouden aan het feit dat homo's en mensen die hertrouwen niet welkom zijn in de kerk). Daarom zou het volgens mij niet slecht zijn als ook de katholieken het voorbeeld van de Anglicaanse Kerk zouden volgen. Dit zou volgens mij zelfs het vertrouwen in het geloof ietwat kunnen herstellen.
Met citaat antwoorden