Facebook wil een aanvaardbaar werkinstrument worden op kantoor. Het begint een proefproject met een nieuwe website ‘Facebook at Work’. De site toont minder persoonlijke informatie, en moet net als LinkedIn, Google Drive of Microsoft Office een professioneel instrument worden.
De site zal erg op Facebook lijken, met newsfeeds en groepen, maar vakantiefoto’s of grappige filmpjes zal je er niet zien. Medewerkers van Facebook zelf zijn de site al enige tijd aan het testen in hun dagelijkse werk. Ook andere bedrijven werden al uitgenodigd om het uit te proberen. Facebook begon de site dit jaar te ontwikkelen, en zou hem binnenkort officieel lanceren.
De eerste die lijkt te worden aangevallen door dit manoeuvre van Facebook te zijn is LinkedIn. Op dit moment is LinkedIn met 90 miljoen maandelijks actieve gebruikers de dominante site voor professionele netwerken. Maar Facebook at Work lijkt verder te gaan, meer te willen zijn dan een netwerksite. Het zou ook email, chatfuncties en clouds willen integreren in de site.
Met 1,3 miljard gebruikers is Facebook de grootste netwerksite. Maar veel bedrijven verbieden het gebruik tijdens de werkuren omdat het de productiviteit zou verminderen. Het bedrijf lijkt met de nieuwe site zijn bereik ook tijdens de werkuren te vergroten.
Bron: Vandaag om 15:04 door sdv
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141117_01380020
Mening: Facebook gaat weer een stap verder en breidt uit. Als je weet hoe dit ooit is begonnen zie je dat je kan bereiken wat je maar wil als je je er voor inzet. Dat nu uitbreiden naar de werkvloer lijkt me een goed idee, en zal volgens mij aan slaan bij bedrijven en zal misschien later iets uit het dagelijks leven zijn. Hiermee nemen ze wel weer de klanten van een andere site weg. Als zo'n groot bedrijf kunnen ze makkelijk de concurrentie uitschakelen, om als een klein bedrijfje in zulk werk te zitten is niet makkelijk in deze tijden. Facebook is duidelijk heel groot geworden en zal in de toekomst waarschijnlijk nog meer uitbreiden en nog belangrijker worden dan vandaag de dag. Het laat ook zien hoe we vandaag de dag afhankelijk zijn van het internet, en dit zal zo alleen maar verder evolueren.