15th November 2014, 15:33
|
Registered User
|
|
|
|
Iedereen lijkt het er wel over eens dat de 65-plussers moeten betalen om met de bus mee te mogen.
Maar hoe zit dat nu voor de rest? Wat met alle jongere mensen? Het wordt zo wat onbetaalbaar om met de bus te rijden. Welke zot gaat er nu nog met het openbaar vervoer rijden, als je even goed met de auto kan gaan (die straks nog goedkoper zal worden dan een busrit)?
Ik begrijp het niet, het wordt steeds moeilijker om de verkeersknoop te ontwarren en op deze manier gaat men mensen alleen maar meer aanmoedigen om de auto te nemen. NOG meer auto's op de wegen dus...
Maak het openbaar vervoer alstublieft goedkoper voor jonge mensen. Zij zijn de toekomst en zij moeten de bus nemen. Investeer in het openbaar vervoer en creëer jobs! Mensen zullen veel minder de auto nemen, vermits het openbaar vervoer op deze manier goedkoper kan zijn en als het beter georganiseerd is, zal de dienstregeling hopelijk wel aanvaardbaar zijn.
Komen we nog bij het punt klimaat: per persoon die de bus neemt, is er weeral een autorit uitgespaard en dus ook weeral minder uitstoot...
Ik begrijp dat deze regering zware keuzes moet maken (zoals het verhogen van de pensioenleeftijd, waar ik dan weer volledig achter sta).
Maar besparen op openbaar vervoer is volgens mij zeer dom en een aanslag op onze toekomst.
|