15th November 2014, 12:26
|
Registered User
|
|
|
|
Iedereen weet op voorhand dat dit een enorm discussiepunt is, vooral voor de ouderen dan. Net zoals de anderen, vind ik het ook niet meer dan logisch dat iedereen moet betalen voor een busabonnement. Een paar weken geleden, zat ik op de bus naar Antwerpen. Een oude dame kwam naast mij zitten en begon een hele uitleg te doen: 'Ik vind dit niet meer normaal hoor nu moeten de ouderen mensen ookal gaan betalen voor de bus. Met ons klein pensioentje kan je niet veel doen hoor.' Natuurlijk knikte ik maar wat want tegen zo'n oudere mensen valt toch niets tegen te beginnen. Ik dacht bij mezelf dat ze blij mogen zijn dat ze nog een pensioen hebben. Tegen dat wij op pensioen kunnen gaan, zijn we 65 en hoeven we misschien niet eens meer van ons pensioen te genieten. Tegen dat wij die leeftijd hebben, zal ons pensioen misschien ook wel minder zijn, dan wat de gepensioneerden nu hebben. Ik vind het logisch dat iedereen zijn steentje moet bijdragen. Jonge gezinnen worden ook gestraft omdat zij plots voor hun kinderen moeten betalen. Ouderen dan evenzeer. Ook zei de dame: 'Ik kan geen auto rijden en mijne man is onlangs overleden en nu moet ik nog gaan betalen ook voor de bus. Ja dan geraak ik nergens meer.' Ik dacht bij mezelf als je de auto zou nemen, moet je ook betalen voor de naft, verzekeringen, de auto etc. Natuurlijk begrijp ik hun standpunt ook wel. Ze mogen al enkele jaren gratis met de bus rijden maar nu komen er veranderingen. Iedereen moet inleveren, ook de oudere generatie dus. Eén ding is zeker. Nu de oudere generatie ook voor de bus moeten betalen, zullen er zeker minder bejaarden reizigers zijn want ze blijven nog liever thuis dan te moeten betalen.
|