Enkele post bekijken
  #2  
Oud 15th November 2014, 11:25
Charlotte.L*Dreff Charlotte.L*Dreff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Zoerle-Parwijs
Posts: 30
Als voeding duurder wordt, krijgen we er misschien opnieuw respect voor

Je kan niet tegenspreken dat wij het allemaal maar vanzelfsprekend vinden dat wij elke avond een warme maaltijd op onze tafel hebben staan. Als deze warme maaltijd, waar mama of papa zo aan gewerkt hebben, niet in onze smaak valt moeten we het ook niet hebben. Vaak vind je meerdere maaltijden terug bij gezinnen, om iedereen te kunnen bekoren. We zijn zo met onszelf bezig dat we zeker niet stilstaan bij de arme boeren waaraan we deze producten danken. Het is waar dat boeren helemaal niet veel verdienen, naargelang de arbeid die zij verrichten. De supermarkten zijn de grootste winsthebbers. Zij kopen de producten van de boeren voor een appel en een ei en verkopen deze dan voor grotere bedragen. Want zij moeten natuurlijk wel wat winst hebben om te kunnen overleven als supermarkt. Iedereen moet wat winst maken om te kunnen blijven bestaan. Ik ga daar allemaal mee akkoord, maar de echte werkers (de boeren) zijn daar de dupe van. Duurdere prijzen zeggen ze dan. Ik snap het concept, wat de boeren ook echt wel verdienen. Maar voor de meeste mensen is het eten nu al veel te duur. Waardoor de gezinnen die het financieel moeilijker hebben vaak hetzelfde, voedselarme eten kopen. Hierdoor hebben ze tekorten van bepaalde voedingswaarden, worden ze meer ziek, en zo blijven deze mensen in 'armoede'. Mensen die niet veel geld hebben, hebben wel veel respect voor eten. Alles wat ze krijgen, daar zijn ze dankbaar voor. Mensen die rijk zijn daarentegen kunnen toch alles betalen, dus of de prijs nu opslaat of niet, meer respect ga je daar niet uitkrijgen. Ik weet dus niet of het wel zo'n goed idee is.
Met citaat antwoorden