Enkele post bekijken
  #2  
Oud 14th November 2014, 10:47
M*xime Laurent M*xime Laurent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Itegem
Posts: 104
Ik denk dat niet alleen homejackings in stijgende lijn zitten, maar ook de gewone inbraken. Alleen al in onze buurt kan ik zo wel vijf tot tien voorbeelden opsommen van inbraken. Deze hebben allemaal plaatsgevonden in de laatste twee-drie maanden.
Daar komt volgens mij ook nog eens bij dat de meeste van deze inbrekers, stuk voor stuk echte professionals zijn. De politie is ze niet op het spoor en de sporen die ze nalaten zijn niet te traceren, anders zouden de politie toch al lang moeten achterhaald hebben wie de daders zijn.
Ik vind dat er ook weinig wordt gepatrouilleerd door de politie. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de hoeveelheid beschikbare manschappen t.o.v. het werk dat ze moeten verrichten.
Daarom denk ik dat het geen slecht idee is om in sommige buurten afspraken te maken met elkaar. Er is al op sommige plaatsen sprake van een 'nachtbewaking', waarbij de buurtbewoners om beurten de buurt rondrijden en letten op verdachte figuren en activiteiten. Helaas kunnen we niet van iedereen verwachten om hiermee in te stemmen en is dit niet altijd en overal mogelijk.
Toch al eens beginnen met één lukrake dag in de week is misschien een eerste stap. De inbrekers weten dan ook niet wanneer er controle van de buurt plaatsvindt waardoor ze onzekerder gaan zijn en de kans vergroot dat ze gepakt worden.
Met citaat antwoorden