Enkele post bekijken
  #3  
Oud 13th November 2014, 10:25
Charlotte.L*Dreff Charlotte.L*Dreff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Zoerle-Parwijs
Posts: 30
De Flodder-thesis is bewezen

Als ik alleen de titel nog maar bekijk, dan ga ik helemaal niet akkoord. Wanneer ik het begin van het artikel begin te lezen, kan ik mij er zelfs kwaad om maken. Zo'n grove veralgemening op basis van geld. Enkel het laatste stuk van het artikel kan mij volledig bekoren. Natuurlijk worden we niet allemaal crimineel als we het financieel minder hebben. Als armere mensen iets uitgestoken hebben, dan blijft dat schoon op hun strafblad staan. Terwijl als rijkere mensen iets mispeuteren, ze er vaak nog niet gestraft voor worden, omwille van hun (manipulatieve) geld. Wie is dan de grootste crimineel? Je kan altijd verbanden zoeken en vinden tussen van alles, dat dit ook waar gaat zijn weten we nooit zeker. Bij sommige personen zal dit toevallig ook echt uitkomen zoals in het onderzoek, maar niet bij iedereen. Waardoor zulke verbanden en gissingen meer nutteloos zijn, voor mij persoonlijk. Ik denk dat criminaliteit iets is waar sommigen voor kiezen (voor de kick, fun, uitdagingen, stoerheid, puberteit,...) maar anderen niet uit geraken. Hoe ze hierin geraken, ligt bij iedereen anders. Sommigen worden in het milieu geboren, sommigen hebben het in hun karakter, sommigen worden crimineel door wat ze meegemaakt hebben. Opvoeding is iets wat ook telkens weer boven gehaald wordt. Ik begrijp dat, want dat vormt je ook als persoon. Langs de andere kant zijn er ook vele ouders die zich schamen voor het criminele gedrag van hun kinderen en niet begrijpen hoe het zo verkeerd is kunnen lopen met die kinderen. We zullen dus nooit resoluut kunnen zeggen wat de oorzaak is van criminaliteit. Dat ligt bij iedereen anders.
Met citaat antwoorden