9th November 2014, 11:42
|
Registered User
|
|
|
|
9 slimme technologieën die straks in je lichaam zullen zitten.
Technologie maakt ons leven gemakkelijker. Nu kunnen we niet meer zonder technologie, we zijn er afhankelijk van. Een computer is handig voor schoolwerk, met een gsm maak je contact met andere mensen, een gps toont je de weg naar je bestemming. Dit zijn allemaal apparaten die werkzaam zijn buiten je lichaam. Er worden nu veel onderzoeken gevoerd naar mogelijke schadelijke straling die een gsm bijvoorbeeld heeft op ons lichaam. Ik kan me voorstellen dat die chips, implantaten en smeltbare batterijen ook niet zonder effect zullen zijn. Ons lichaam is iets biologisch, niet technologisch. De mogelijke effecten zullen pas na verschillende jaren duidelijk zijn.
Als deze 'slimme technologieën' toch een succes blijken te zijn, hoop ik dat iedereen de keuze krijgt om wel of niet deze chip, implantaat of smeltbare batterij in zijn of haar lichaam te hebben. Op dit moment kijk ik er niet naar uit om één van deze dingen in mijn lichaam te hebben. Ik ben benieuwd of het in de toekomst nog wel mogelijk zal zijn om zonder deze slimme technologieën mee te draaien in de maatschappij. Zal dit gelijkaardig zijn aan de computer? Tegenwoordig is het bijna onmogelijk om bijvoorbeeld schoolwerk te maken zonder computer, de computer is helemaal ingeburgerd.
Ik vraag me af hoe ze dit op grote schaal zullen klaarspelen. In België alleen al leven we met ongeveer 11 miljoen mensen samen. Het duurt even voor iedereen zo'n chip ingeplant gekregen heeft. Een andere manier is om het de mensen zelf te laten doen. Ik heb geen idee hoe dit georganiseerd kan worden.
Ik ben benieuwd hoe dit zal evolueren.
|