Enkele post bekijken
Oud 6th November 2014, 18:45
M*rijne.Vluymans M*rijne.Vluymans is offline
Registered User

Dit zijn erg schokkende beelden. Als ik de filmpjes bekijk die de recentste uren op deredactie.be gepost werden, krijg ik letterlijk kippenvel. Ik geloof nauwelijks dat deze beelden echt uit ons eigen land komen. Ik begrijp dat de mensen niet opgezet zijn met de nieuwe regeringsakkoorden, maar moeten we daarom politievoertuigen of andere voertuigen in brand beginnen steken? Bovendien vind ik het volkomen absurd om de politieagenten aan te vallen of te bekogelen. Oké, ze werken voor de overheid, maar zij hebben eveneens te kampen met problemen over hun pensioenleeftijden en dergelijke. Zij staan in de eerste plaats in voor de veiligheid. Iets wat, na het bekijken van de filmpjes, ver zoek is in Brussel.
Volgens het woordenboek Van Dale betekent een "betoging" een "optocht om bepaalde gevoelens kenbaar te maken; demonstratie". Ik zie in deze betekenis niet het woord 'rellen' of 'steek andere mensen hun wagen in brand' in staan. Deze beelden waren echt een commentaar waard, omdat het echt lijkt in deze beelden dat de wereld om zeep is. Jammer genoeg komen deze rellen door enkele kleinere groepjes betogers die de situatie verziekt hebben. Ik hoop alleszins dat de rust terugkeert en dat er bij de nationale staking op 15 december zulke rellen niet uitbreken.
Met citaat antwoorden